Napíšte nám info@liekshop.sk

Reklamačný poriadok

REKLAMAČNÝ PORIADOK

 

 

Prevádzkovateľ e-shopu na webovej stránke www.liekshop.sk : GEM - PHARM s.r.o.

 

I.

Všeobecné ustanovenia

 

1.1.      Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok (ďalej len „VOP“) spoločnosti GEM - PHARM s.r.o.,  so sídlom Albinovská 644/14, Sečovce 078 01, Slovenská republika, IČO: 36 598 607, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Košice, oddiel: Sro, vložka č. 17180/V, ktorá je prevádzkovateľom internetového obchodu na webovej stránke www.liekshop.sk (ďalej aj ako „eshop“) a zároveň aj predávajúcim (ďalej aj ako „Predávajúci“).

 

1.2         Kupujúci berie na vedomie, že je povinný poskytnúť Predávajúcemu potrebnú  súčinnosť nevyhnutnú pre vybavenie reklamácie, v opačnom prípade sa lehoty adekvátne  predlžujú o čas, v ktorom kupujúci neposkytol požadovanú súčinnosť.

 

1.3       Uzavretím kúpnej zmluvy kupujúci súhlasí s týmto Reklamačným poriadkom. Definície pojmov obsiahnuté v tomto Reklamačnom poriadku majú prednosť pred definíciami vo VOP. Pokiaľ tento Reklamačný poriadok pojem nedefinuje, chápe sa vo význame, v akom je definovaný vo VOP. Ak nie je definovaný ani tam, chápe sa vo význame, v akom ho užívajú platné a účinné právne predpisy, prípadne vo význame, ktorý sa najviac logicky približuje k účelu použitia daného pojmu.

 

1.4       Prevzatím tovaru u podnikateľov je okamih jeho odovzdania predávajúcim kupujúcemu resp. prvému prepravcovi. V prípade, ak je  kupujúcim spotrebiteľ, je okamihom prevzatia tovaru spotrebiteľom od predávajúceho resp. prevzatie od dopravcu.

 

1.5       Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má Tovar pri jeho prevzatí Kupujúcim. Záruka sa nevzťahuje na prirodzené opotrebovanie tovaru. Pri veciach predávaných za zníženú cenu Predávajúci nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.

 

1.6       V prípade ak niektoré z ustanovení zodpovednosti za vady nie je v reklamačnom poriadku uvedené, platí zodpovednosť za vady podľa platných právnych predpisov.

 

1.7       Za vadu nemožno považovať zmenu Tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku jeho opotrebovania, či nesprávneho používania alebo nesprávneho zásahu.

 

1.8       Kupujúci je povinný skontrolovať dodaný Tovar pri jeho prevzatí a reklamovať zjavné vady.

Za zjavné vady sú považované vady zistiteľné pri preberaní Tovaru, a to najmä množstvo, druh tovaru, poškodenie obalu, či iné znehodnotenie tovaru.  Zistené zjavné vady je Kupujúci povinný okamžite oznámiť Predávajúcemu, ktorý zjedná nápravu formou výmeny Tovaru alebo vrátením Kúpnej ceny. Neskoršie reklamácie tohto typu bude možné uznať len ak kupujúci preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase jeho prevzatia a že z objektívnych dôvodov nemohol dané vady vytknúť skôr.

 

1.9       Predávajúci nezodpovedá za vady v prípade, ak Kupujúci spôsobil vadu sám, prípadne ak kupujúci pred prevzatím Tovaru o vade tovaru vedel, resp. bol na vadu výslovne a jasne upozornený a ak bola pre vadu poskytnutá zľava z Kúpnej ceny Tovaru; alebo ak vady vznikli v záručnej dobe v dôsledku opotrebenia Tovaru spôsobeného bežným používaním, nesprávnym či nadmerným používaním. Zároveň predávajúci nezodpovedá za vady ani v prípade ak boli vady spôsobené zásahom neoprávnenej osoby do Tovaru alebo jeho súčastí, alebo ak sa Tovar reklamuje po uplynutí záručnej doby, alebo inej lehoty, v rámci ktorej si má Tovar uchovať svoje špecifické vlastnosti; v dôsledku vyššej moci, alebo ak vady boli spôsobené (úmyselným alebo neúmyselným) nesprávnym či nadmerným používaním Tovaru, jeho nesprávnym ošetrovaním, nesprávnym servisom, nesprávnym použitím prídavných zariadení iných ako predpisuje výrobca.

 

1.10     Kupujúci nie je oprávnený požadovať od Predávajúceho spätné prijatie Tovaru a vrátenie Kúpnej ceny z dôvodu jeho nepotrebnosti alebo z dôvodu jeho subjektívnej reakcie na požitie inak bezvadného výrobku. Dané vrátenie je možné len na základe vzájomného konsenzu oboch strán a nie na základe nároku Kupujúceho.

 

II.

Záručná doba

 

2.1       Ako doklad o záruke vystavuje predávajúci ku každému zakúpenému tovaru nákupný doklad (faktúra) so zákonom uvedenými všetkými potrebnými údajmi pre uplatnenie záruky (najmä názov tovaru, cena, množstvo).

 

2.2       Záručná doba je vo všeobecnosti 24 mesiacov. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty. Ak ide o použitú vec, Objednávateľ a Držiteľ povolenia sa môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej než 12 mesiacov. Pri veciach, ktoré sú určené na to, aby sa užívali po dlhšiu dobu, ustanovujú osobitné predpisy záručnú dobu dlhšiu ako 24 mesiacov.

 

2.3       Na výslovnú žiadosť kupujúceho predávajúci poskytne záruku písomnou formou (záručný list). Štandardne však, ak to umožňuje povaha veci, vydáva predávajúci namiesto záručného listu kupujúcemu doklad o zakúpení veci obsahujúci uvedené údaje.

 

III.

Lehota pre uplatnenie práv z vadného plnenia

 

3.1       Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim.

 

3.2       Práva zo zodpovednosti za vady veci, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe. Práva zo zodpovednosti za vady pri veciach, ktoré sa rýchlo kazia, musia sa uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po prevzatí Tovaru; inak práva zaniknú.

 

3.3       Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je povinný vydať Kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania. Ak dôjde k výmene Tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového Tovaru. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.

 

IV.

Záručné podmienky

 

4.1       Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom je povinný, a kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom, je odporúčané, aby bezprostredne pri dodaní prekontroloval spolu s dopravcom stav zásielky (počet balíkov, neporušenosť zásielky, poškodenie zásielky) podľa priloženého prepravného listu. Ak je Vám Tovar doručený v porušenom alebo poškodenom obale alebo je zásielka zjavne príliš ľahká, žiadame Vás, aby ste takýto Tovar od dopravnej spoločnosti nepreberali a aby ste nám túto skutočnosť bezodkladne oznámili. Dodatočnú neskoršiu reklamáciu zjavných vád – neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky – bude možné uznať len ak kupujúci preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase jeho prevzatia.

 

4.2       Miesto pre uplatnenie reklamácie je emailová adresa: info@liekshop.sk, prípadne Kamenná lekáreň - „Lekáreň Monika“ – prevádzka nachádzajúca sa na SNP 3792/1, 075 01 Trebišov a to prostredníctvom reklamačného formulára.

 

4.3       Kupujúci môže vadný tovar na reklamáciu zaslať prepravnou službou na adresu „Lekáreň Monika“ – SNP 3792/1, 075 01 Trebišov, alebo ho môže doniesť osobne. Reklamovaný tovar by mal byť dôkladne zabezpečený, aby nedošlo v priebehu prepravy k jeho poškodeniu, balík by mal byť označený viditeľne „REKLAMÁCIA“ a obsahovať: reklamovaný tovar (vrátane kompletného príslušenstva), odporúčame priložiť kópiu nákupného dokladu, podrobný popis vady a dostatočné kontaktné údaje kupujúceho (hlavne spiatočná adresa a tel. číslo). Bez vyššie uvedeného je znemožnená identifikácia pôvodu aj vady tovaru. Tento postup je odporúčaný aj kupujúcemu spotrebiteľovi, ak nepreukáže a nedoloží uvedené skutočnosti inak. Taktiež odporúčame zvoliť si požadovaný spôsob vybavenia reklamácie (výmena, dobropis). Zjednodušený spôsob je pribaliť vyplnený reklamačný formulár.

 

4.4       Predávajúci vydá kupujúcemu písomné potvrdenie o uplatnení reklamácie, a to emailom bezprostredne po prijatí reklamácie. Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom, doloží platnosť záruky predložením nákupného dokladu, ak bol v minulosti tovar reklamovaný, tiež doloží doklad o reklamácii. Na dodacom doklade (nákupný alebo reklamačný doklad) musí byť rovnaké sériové číslo, ako na reklamovanom výrobku (ak výrobok sériové číslo má). Tento postup je odporúčaný aj kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom, ak nepreukáže a nedoloží uvedené skutočnosti inak.

 

4.5       Kupujúci si je vedomý, že ak nedodá reklamovaný tovar vrátane všetkého doručeného príslušenstva, potom v prípade odstúpenia kupujúceho od zmluvy bude kupujúcemu vrátená kúpna cena znížená o cenu nedodaného príslušenstva.

 

4.6       Záruka sa nevzťahuje na vady a poškodenia vzniknuté:

- nedodržaním návodu na skladovanie, údržbu,

- mechanickým poškodením tovaru, obalu,

- vady vznikli nesprávnym skladovaním alebo používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, ktoré je priamo predajcom alebo výrobcom určené,

- tovar bol poškodený prírodnými živlami alebo vyššou mocou,

- Kupujúci spôsobil vadu tovaru sám, alebo vadu spôsobila tretia osoba,

- Kupujúci pred prevzatím tovaru o vade vedel, resp. bol na vadu výslovne upozornený a ak bola pre vadu poskytnutá zľava z kúpnej ceny tovaru,

- tovar je reklamovaný po uplynutí záručnej doby, alebo inej lehoty, v rámci ktorej si má tovar uchovať svoje špecifické vlastnosti,

- vady vzniknú po uplynutí doby životnosti tovaru

 

4.7       Vady odstrániteľné

Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť chybnú vec za bezchybnú, ak to Kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

 

4.8       Vady neodstrániteľné

            Pri neodstrániteľných vadách má Kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť, prípadne na primeranú zľavu z kúpnej ceny, ako to povaha tovaru dovoľuje.

 

V.

Spôsob vybavenia reklamácie

 

5.1       Kupujúci čo najskôr po zistení vady predmetu reklamácie doručí osobne alebo prepravnou spoločnosťou tento predmet na adresu „Lekáreň Monika“ – SNP 3792/1, 075 01 Trebišov. Predmet reklamácie bude doručený čistý, mechanicky nepoškodený, zabalený vo vhodnom a bezpečnom obale s kompletným príslušenstvom a dokumentáciou. Pri reklamácii je potrebné doložiť doklad o zaplatení kúpnej ceny. Kupujúci je povinný spolu s predmetom reklamácie predložiť vyplnený reklamačný formulár, v ktorom presne popíše predmet a dôvod reklamácie, resp. spôsob, akým sa vada prejavuje. Reklamačný formulár je zverejnený na webovom sídle e-shopu predávajúceho.

 

5.2       Reklamáciu tovaru vybavuje predávajúci bez zbytočného odkladu, maximálne však do 30 dní od dátumu doručenia predmetu reklamácie kupujúcim, resp. prepravnou spoločnosťou. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok. Vybavením oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. Ak bola reklamácia v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový, potom záručná doba začne plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie.

 

5.3       Ak sa po prijatí reklamácie predávajúci zistí, že vec má vadu, ktorá je neodstrániteľná a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tieto práva prislúchajú kupujúcemu aj v prípade, ak ide síce o odstrániteľnú vadu, ale kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa tej istej vady ani po tretej oprave vec riadne užívať, resp. aj v prípade, ak ide síce o odstrániteľné vady, ale kupujúci nemôže pre väčší počet rôznych vád vec riadne užívať. Väčším počtom vád sa rozumie vyskytnutie sa troch rôznych vád.

 

5.4       Za vybavenie reklamácie sa považuje odovzdanie výrobku kupujúcemu po oprave, výmene alebo zamietnutí reklamácie, príp. vrátenie peňazí pri odstúpení od zmluvy.

 

5.5       Dopravné náklady spojené s odoslaním reklamácie na adresu predávajúceho hradí kupujúci. Odoslanie reklamovaného tovaru späť zabezpečuje na svoje náklady predávajúci.

 

5.6       Pokiaľ kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

 

VI.

Osobitné ustanovenia týkajúce sa reklamácie v prípade výdaja liekov a zdravotníckych pomôcok

 

6.1       Liek možno vrátiť do siedmich dní odo dňa prevzatia zásielky, ak zásielka obsahuje:

 

a) liek v inej liekovej forme, v inom množstve liečiva v jednej dávke lieku alebo v inej veľkosti balenia, ako bol objednaný,

b) iný počet balení lieku, ako bol objednaný,

c) liek s dátumom exspirácie kratším, ako je čas liečby zaslaným liekom pri dodržaní dávkovania lieku v súlade s údajmi uvedenými v písomnej informácii pre používateľov lieku,

d) poškodený vnútorný obal lieku,

e) liek bez písomnej informácie pre používateľa lieku alebo písomnú informáciu pre používateľa lieku, ktorá nie je v štátnom jazyku alebo v inom jazyku ako v štátnom jazyku, ak ide o písomnú informáciu pre používateľa lieku podľa § 22 ods. 6 písm. a) zákona č. 362/2011 Z.z.,

f) liek s inou šaržou, ako je šarža uvedená na faktúre.

 

 6.2      Zdravotnícku pomôcku možno vrátiť do siedmich dní odo dňa prevzatia zásielky, ak zásielka obsahuje:

 

a) poškodenú zdravotnícku pomôcku,

b) iný počet balení zdravotníckej pomôcky, ako bol objednaný,

c) zdravotnícku pomôcku po dátume exspirácie,

d) zdravotnícku pomôcku, ktorá nespĺňa technické požiadavky uvedené vo vyhlásení o zhode,

e) zdravotnícku pomôcku bez návodu na použitie alebo ak návod na použitie nie je v štátnom jazyku.

 

6.3       Vrátenie lieku alebo zdravotníckej pomôcky, ak ide o liek alebo zdravotnícku pomôcku vrátenú Objednávateľom z dôvodov vyššie uvedených vybaví Predávajúci výmenou vráteného lieku alebo vrátenej zdravotníckej pomôcky za zaplatenú Kúpnu cenu (bez súvisiacich nákladov, teda napríklad zníženú o zaplatené poštovné), ktorú Kupujúci za vrátený liek alebo zdravotnícku pomôcku zaplatil Predávajúcemu. Predávajúci vracia sumu, ktorú Kupujúci za vrátený liek alebo zdravotnícku pomôcku zaplatil buď prevodom na účet Kupujúceho alebo ak ide o reklamáciu v Kamennej lekárni tak v hotovosti.

 

6.4       Liek alebo zdravotnícku pomôcku možno vrátiť na účel reklamácie:

 

a) odovzdaním v Kamennej lekárni - „Lekáreň Monika“ – SNP 3792/1, 075 01 Trebišov spolu s písomnou informáciou o dôvodoch vrátenia – reklamačný formulár

b) zaslaním zásielky obsahujúcej vrátený liek alebo vrátenú zdravotnícku pomôcku a písomnej informácie o dôvodoch vrátenia Predávajúcemu na adresu „Lekáreň Monika“ – SNP 3792/1, 075 01 Trebišov

 

VII.

Záverečné ustanovenia

 

7.1       Po vybavení reklamácie predávajúci upozorní o ukončení reklamácie kupujúceho e-mailom, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie predávajúci vydá písomný doklad o vybavení reklamácie. Pokiaľ bol tovar zaslaný prepravnou službou, bude po vybavení automaticky zaslaný na adresu kupujúceho.

 

7.2       Kupujúci je povinný skontrolovať preberaný tovar a jeho súlad s výdajným protokolom reklamácie. Kupujúci ďalej skontroluje kompletnosť tovaru, hlavne či balenie obsahuje všetko, čo má obsahovať. K neskorším námietkam nebude prihliadnuté. Týmito dojednaniami nie je dotknutá zákonná lehota pre uplatnenie práv z chybného plnenia.

 

7.3       Ak je predmetom kúpy spotrebný materiál alebo ak je tento materiál súčasťou zakúpeného tovaru, použije sa životnosť miesto záruky za akosť. Životnosť môže byť uvedená časovo, v dobe tovaru alebo počtom použitia, či inak obdobne špecifikovaná. Pri tovare môže byť uvedená viac ako jedna z týchto životností. K úspešnému uplatneniu reklamácie je nutné dodržať všetky uvedené podmienky. Právo kupujúceho reklamovať tovar v zákonnej záručnej lehote tým nie je dotknuté. Kupujúci však musí prihliadnuť k vyššie uvedeným skutočnostiam, pretože záruka sa nevzťahuje na opotrebenie spôsobené obvyklým používaním veci a nie je možné ju tak zameniť so životnosťou výrobku. Životnosť tovaru predstavuje náchylnosť k opotrebeniu spôsobenú obvyklým používaním. Pokiaľ tovar používate (nie vlastníte) dlhšie ako je obvyklá životnosť, je pravdepodobné, že vzniknutá vada je dôsledkom bežného opotrebenia, avšak nie je vylúčené, že sa skutočne jedná o záručnú vadu.

 

7.4       Tento Reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňom 01.03.2025 Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť Reklamačný poriadok bez predchádzajúceho upozornenia. Nové znenie Reklamačného poriadku vždy nahrádza predchádzajúce znenie Reklamačného poriadku. Vo všeobecnosti Reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom ich aktualizácie uvedenom na konci tohto dokumentu.

 

 

Aktualizácia: 01.03.2025